dinsdag 11 juli 2017

€ 120,00 verdiend met één telefoontje

Dit is géén advertorial!

Dat is lekker snel verdiend zeg: € 120,00 met slechts één telefoontje! 'Hoe dan?', zou mijn pré-puber zoon zeggen. Nou ja, zo dus!

Ik bedacht mij dat het inmiddels al weer ruim een jaar geleden is dat ik contact heb gehad met mijn internet, tv en telefoonaanbieder, Telfort. Op hun site zag ik dat de abonnementen weer veranderd zijn en dat zij een leuke welkomstbonus voor nieuwe klanten hebben. Laat ik nou geen nieuwe klant zijn, maar eentje die al wel jaren trouwe klant is. Ik was zelfs al klant bij de partij die mijn huidige aanbieder heeft overgenomen. Zo lang dus al :-)


Dus pakte ik de telefoon er bij en vroeg wat zij mij als trouwe klant te bieden hadden. Hierbij vermeldde ik maar even wel terloops dat er een nieuwe glasvezelprovider in de buurt haar diensten tegen dezelfde prijs aanbiedt, maar met een snelheid die tien keer hoger ligt dan mijn huidige aanbieder kan leveren.


Ik werd direct doorverbonden naar een collega, die mij als vaste klant een mooi aanbod kon doen. Want ja, ook deze collega bevestigde dat Telfort zo blij is met mij, als trouwe klant, dat het jammer zou zijn als ik weg zou gaan :-)

Al snel bleek dat ik nog op een 'oude' glasvezelinstallatie was aangesloten. Dat was niet meer van deze tijd en kon kosteloos worden omgezet naar de nieuwste technologie. Met een nieuw en compacter glasvezelmodemkastje in de meterkast, dat eveneens gratis door een monteur wordt vervangen en geïnstalleerd. De overige zaken moet ik wel zelf aansluiten, maar ach, die aansluitingen liggen er nu ook al. Wel levert het mij een nieuw up-to-date wifi-modem en tv-ontvanger op. Ik zit dan wel weer vast aan een jaarcontract. Dus dat.

Nog niet heel erg onder de indruk van dit aanbod, bleek het nu pas echt serieus te worden. Door deze 'overstap' werd mij een korting op het abonnementsgeld van 3 maanden aangeboden. Ik betaal dan geen € 45,00 per maand voor het alles-in-één pakket, maar drie maanden lang € 20,00. Een fikse besparing van € 75,00. Kijk, dat begint ergens op te lijken.
Daarnaast werd nog een aantal kortingen op tv-pakketten aangeboden, die wij overigens niet gebruiken. Dus nog even doorvragen of er niet meer in het vat zit voor deze trouwe klant. Het is mij toch brutaal, mensen, ik weet het :-) En ja hoor, er kon ook nog een gratis snelheidsverhoging vanaf. En nu komt het: het extra tv-pakket Fox Sports Eredivsie kon ook zes maanden gratis aangeboden worden in plaats van € 7,50 per maand. Dat is nou een extra tv-pakket dat ik, samen met mijn schoonvader, wel gebruik. Een leuke besparing van € 45,00.

De totale korting voor het komende contractjaar komt dan uit op € 120,00. Kijk, als ik nou niets gedaan had, was ik als trouwe klant gewoon het normale tarief blijven betalen. Brutalen hebben de halve wereld. Proactief handelen loont, dat blijkt maar weer. 

Vraag jij ook al wel eens, als bestaande klant, om korting? En wat leverde dat op?

15 opmerkingen:

  1. Wauw, goed gedaan! En nog beter internet ook als ik het goed begrijp. Ik zou ook eens vaker moeten bellen.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hè?! Klopt, het is beter (nieuwe technologie) en ook sneller internet. En met korting :-)
      Wat weerhoud jou er van om niet te bellen?

      Verwijderen
  2. Toch fijn. En zo zie je maar weer, met netjes vragen kom je vaak al een heel eind.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik probeer het wel eens, maar heb er nog nooit echt veel geluk mee gehad. Vaak levert het voor ons toch meer op om over te stappen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is jammer. Bij ons levert het meestal ook niet veel op als ik dat doe bij onze energieleverancier. Dan stappen wij ook over. Bij onze provider voor televisie, internet en bellen blijkbaar dus. Niet geschoten is altijd mis :-)

      Verwijderen
  4. Mijn internet enz. bel ik jaarlijks om te bedelen.

    Ik kijk na het jaar verzekeren of het niet goedkoper kan, ik kijk ook naar kwaliteit,
    Het is een sport.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een sport is het zeker, en het smaakt naar meer :-) Ik ga dit principe vaker toepassen. Niet geschoten is altijd mis, tenslotte.

      Verwijderen
  5. Ik bel ook naar alle bedrijven voor korting als ik 1 jaar weer lid bent. Zo niet stap ik over als het voordeliger is.

    Als je niets doet krijg je ook geen korting als huidige klant.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Helemaal waar! Fijn dat het jou ook het nodige oplevert.

      Verwijderen
  6. Wat betaal je na die eerste 3 maanden? Is dat niet meer dan je nu betaalt?
    In ons geval gaan we volgens mij uiteindelijk altijd meer betalen omdat we niks extra's willen en ook tevreden zijn met de huidige internetsnelheid, maar misschien heb ik het mis?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Na drie maanden betalen wij het normale maandelijkse tarief van € 45,00. Dat bedrag betaal ik nu ook al per maand. Duurder wordt het dus niet. Het is echt een netto besparing.

      Ik zou gewoon eens bellen en vragen wat zij voor jou als bestaande, trouwe klant kunnen betekenen. Bij mijn provider blijkt het zo te zijn dat ze door het jaar heen voor bestaande klanten allerlei (wisselende) aanbiedingen hebben. Niet elke aanbieder zal dit hebben. Maar gewoon eens proberen?

      Verwijderen
  7. Het lukt mij elk jaar om korting te krijgen, gewoon bellen en dan zeggen dat je op wilt zeggen. Je zal versteld staan wat er dan mogelijk is.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou, verstelt heb ik gestaan! Fijn dat je eenzelfde ervaring hebt.

      Verwijderen
  8. Altijd leuk als er weer ergens een slag te slaan valt :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Totaal aantal pageviews