maandag 7 augustus 2017

Offline

De 'overstap' naar een nieuw glasvezelabonnement bij onze huidige provider - waarmee wij € 120,00 verdienden - verliep in de praktijk een stuk minder soepel dan verwacht. Gevolg? Ruim drie weken offline, zowel voor wat betreft internet als televisie. Je beseft op zo'n moment pas hoe afhankelijk je in het dagelijks leven van een internetverbinding bent. Simpelweg wat informatie opzoeken (oriënteren en afsluiten nieuwe overlijdensrisicoverzekering; hierover in een volgende blog meer), even een appje sturen naar een bekende, het doen van bankzaken en online boodschappen. Een serie via Netflix kijken. Thuiswerken. Zo maar wat voorbeelden waar wij internet veelvuldig voor gebruiken.

Helemaal offline waren wij nou ook weer niet, want zowel mijn vrouw als ik hebben de mogelijkheid om bij onze mobiele provider onbeperkt internet af te nemen. Daar hebben wij dan ook tijdelijk voor gekozen. Door onze telefoon als een 'hotspot' in te stellen, fungeert deze als een WIFI-punt. Op die manier kunnen apparaten alsnog via het mobiele internet verbinding maken via het razendsnelle 4G-netwerk.  Ik moet zeggen dat dat erg goed werkt.

Ik zal jullie de vele momenten van frustraties in de afgelopen weken besparen. Talloze keren belde ik met zowel de eerste als tweedelijn helpdesk van de provider, alsook met de partijen waar de provider mee samenwerkt voor het verzorgen van de installatie van het glasvezelmodem. Het bekende kastje naar de muur. En alleen omdat eerst een verouderd modem verwijderd moest worden, vóórdat de nieuwe geplaatst kon worden. Het is stuitend om te moeten constateren dat er weinig deskundigheid aanwezig is. Pas toen ik via social media mijn beklag deed, kwam men enigszins in actie.
En ondanks dat ik onze vakantieperiode keurig had gecommuniceerd werd, jawel, de niet aan te passen opleverdatum midden in onze vakantie gepland. Gelukkig zijn wij in Nederland op vakantie, waardoor op en neer reizen met het OV een optie is. Zij het een optie is waar ik niet vrolijk van wordt. Maar nog eens minimaal drie weken zonder internet is ook zo wat. Dus ging ik 'even' op en neer naar huis. Afgelopen woensdag waren wij weer online. Oja, ik zou jullie mijn beklag besparen :-)

Uiteraard heb ik een klacht ingediend, die direct werd gehonoreerd. Er werd een compensatie aangeboden van ruim € 113,00 voor de periode dat wij de diensten niet konden gebruiken en voor alle gemaakte kosten. Ik moet zeggen dat ik dat ruimhartig vind. Maar het neemt niet weg dat het vertrouwen dat ik als vaste klant had in mijn provider een flinke deuk heeft opgelopen.

Ben jij hier ook wel eens tegen aan gelopen? En heb je toen ook om compensatie gevraagd? 

8 opmerkingen:

  1. Jep, hier ook gehad... 3 dagen ipv 3 weken. Manlief werkte thuis, maar omdat we een particulier abonnement hadden en geen zakelijk was het 'pech'... Ik heb compensatie aangevraagd, er werd me toegezegd dat ik het zou krijgen, maar op eerstvolgende rekening stond er administratieve kosten voor de omzetting (die kosteloos zou zijn). Nu de toezegging gekregen dat bij de eerstvolgende rekening dat geld terugkomt én de compensatie ook verrekend wordt... Ik ben benieuwd...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vervelend, zo'n ervaring. Ik hoop met jou dat de compensatie snel wordt verrekend. Succes!

      Verwijderen
  2. Hmm, lekker! Hier vorig jaar overgestapt van Ziggo naar KPN glasvezel only en dat ging wonderbaarlijk soepel ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, zeg dat wel. Het is met name de frustratie die het oplevert. Het ownership van mensen binnen een organisatie om het probleem ook weer op te willen lossen.
      Fijn dat het in jouw geval goed is gegaan!

      Verwijderen
  3. Toch jammer..... maar de compensatie is best goed!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, zeg dat wel. Het is met name de frustratie die het oplevert. Het ownership van mensen binnen een organisatie om het probleem ook weer op te willen lossen.
      De compensatie is zeker best goed, temeer omdat wij voor een groot deel van deze periode op vakantie zijn :-)

      Verwijderen
  4. Wij hebben wel eens vijf weken zonder internet gezeten dankzij Tele2. Het was echt verschrikkelijk. We konden ook niet bellen, dus het was enorm lastig om die lui aan de telefoon te krijgen en het probleem opgelost te krijgen.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is ook een lange periode zeg! Dan weten wij nu samen hoe dat voelt: niet fijn!
      Ook wij konden niet bellen; hiervoor gebruikte ik mijn mobiel. Ook hiervoor tijdelijk, naast onbeperkt internet, onbeperkt bellen aangeschaft. Het scheelt dat 0900-nummers sindskort als lokale nummers gezien moeten worden, zonder extra kosten.
      Qua onkosten zijn wij er zeker uit, als ik alle tijd niet meereken.

      Verwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Totaal aantal pageviews